August 25, 2019Корисні поради
Згідно з податковим кодексом, сплачувати податки від нерухомості повинні як і фізична особа, так і ФОП.
Під час складання щорічної декларації про доходи та стан майна, фізична особа, тобто «орендодавець», має вказати прибуток від оренди та сплатити 19,5% від суми орендної плати (податок на доходи фізичних осіб 18% та військовий збір 1,5%).
Наприклад, якщо ваш щомісячний прибуток ві оренди складає 10 000 гривень, то вам необхідно сплатити податок у розмірі 1 950 гривень.
Для ФОП ставка на податок менша, але у них є певні обмеження щодо здачі квартири — обмежений термін оренди та коло орендарів.
За несвоєчасну сплату податків, власнику необхідно сплатити штраф залежно від часу несплати:• Запізнення оплати на 30 календарних днів включно — 10% від розміру податку.• Понад 30 календарних днів — 20% від необхідної суми. • Якщо ж податковий орган самостійно виявить несплату податку, орендодавець змушений буде сплатити штраф вже в розмірі 25 % суми податку, що підлягав сплаті до бюджету.
Якщо ж податковий орган самостійно виявить несплату податку, орендодавець змушений буде сплатити штраф вже в розмірі 25 % суми податку, що підлягав сплаті до бюджету.
Ті, хто знімають житло не повинні турбуватись, оскільки єдина зобов’язаність, яка у вас є — це лише вчасно сплачувати свою орендну плату, щоб ваш власник міг заплатити податки.
• Якщо ви нерезидент України, то потрібно сплатити 1% держмита від суми зазначеної в договорі. Також необхідно сплатити 16,5% від загальної суми продажу, в котрі входять 15% на податок про дохід та 1,5% на військовий збір.
• Якщо нерухомість належить власникові більше 3 років і це перший продаж у календарному році, то необхідно сплатити податок, що складає 1% від суми зазначеної в договорі (але не меншої від оціночної вартості об’єкта).
• Якщо житло належало власникові менше 3 років, то треба сплатити 1% держмита від суми зазначеної в договорі. Окрім того необхідно сплатити ще 7,5% — 5% від вартості нерухомості на податок на прибуток та ще 1,5% на військовий збір.
Наприклад: згідно зі звітом, оціночна вартість складає $65 000, то виходить що 7,5% податків — це $4875 від загальної ціни.
Всього необхідно сплатити 1% від суми зазначеної в договорі на Пенсійний фонд. Також треба витратити від 3500 до 5000 на переоформлення документів на нерухомість у нотаріуса. Дуже часто витрати сплачують як і власник, так і покупець, оскільки вони мають спільний інтерес в оформлені домовленості.
Сподіваємось, що тепер ваш легше зрозуміти концепцію сплати податків, що пов’язана з нерухомістю. Якщо у вас все ж залишились будь-які питання, то наш адміністратор завжди радий вам допомогти :)
P. S. Якщо є питання, пишіть на @AlexxRedd. Безкоштовно консультуємо також там.